Door de komst van het internet heeft er een verschuiving plaatsgevonden van de authentieke modebladen en modecolumns naar het internet. Toch zijn er nog veel “oude media” die stil staan bij mode en hier in speciale rubrieken nog met enige regelmaat aandacht aan besteden.

Zo zijn er diverse kranten met een apart stuk over fashion en mode. Wanneer je bijvoorbeeld een Telegraaf of een Volkskrant abonnement neemt wordt je dagelijks op de hoogte gehouden van de nieuwste modeontwikkelingen doormiddel van de beste columns. Vaak kan je deze met korting proberen kijk bijvoorbeeld op: krantenproefabonnement.nl of kranten.org.

Natuurlijk kan je ook lekker vasthouden aan de vertrouwde fashionblogs waar er ook steeds meer van komen. Ook hier wordt je dagelijks op de hoogte gehouden door alle verschillende bloggers van de nieuwste trends op mode gebied. Deze modebloggers worden over het algemeen ook wel Fashionista’s genoemd en hebben een grote invloed op de fashionscene en zijn dus zeer bepalend voor het algehele modebeeld.

Zo zorgt een verschuiving naar deze online omgeving ervoor dat de bekende modebladen invloed moeten inleveren aan deze nieuwe bloggers. Door het bloggen over mode is ook het algehele beeld gewijzigd, iedereen kan immers schrijven over mode en dit online plaatsen op het internet. Wanneer dit wordt opgepakt kan dit in korte tijd resulteren in tot een grote naamsbekendheid en een enorme invloed.